Spomnimo, v petek dopoldne se je na hrvaški avtocesti med Novsko in Okučani pripetila velika tragedija. 59-letni voznik tovornjaka Ivan Filipović je zapeljal na počivališče in z nezmanjšano hitrostjo zapeljal v skupino ljudi, ki so stali ob svojih vozilih. Na kraju samem sta umrli 14-letni osnovnošolki in najboljši prijateljici Renata H. in Iva J. iz kraja Erdut, kjer so od danes do srede razglasili tri dni žalovanja. Še dve, 26 in 28 let stari punci, sta v nesreči utrpeli hude poškodbe.
- VIDEO: Srca so težka, oči polne solza: Iva in Renata sta bili nerazdružljivi
- Oglasila se je hči voznika Iva, ki je do smrti povozil dve osnovnošolki. Je to naredil namerno?
Filipović je po nesreči dejal, da mu niso delale zavore, nekateri pa so krivca videli v težavah s tempomatom, a so strokovnjaki že v petek zvečer v ti dve teoriji podvomili. Zdaj je to tudi uradno. Tehnični pregled tovornjaka, ki so ga ob prisotnosti strokovnjakov iz hrvaškega centra za forenzične preiskave opravili v Kutini, je pokazal, da so ustrezno delovale tako zavore kot tempomat, testna vožnja pa prav tako ni pokazala nobenih drugih težav. Edina stvar, ki na tovornjaku tako ni delovala, so bili žarometi, ki pa so se razbili med samo nesrečo.
Pregled tahografa je pokazal, da je voznik zadnjih 140 kilometrov, odkar je zapustil drugo počivališče na avtocesti med Beogradom in Zagrebom, vseskozi vozil s hitrostjo natančno 90 kilometrov na uro, z enako hitrostjo pa je zapeljal tudi na počivališče. To tudi dokazuje, da je voznik uporabljal tempomat. Policiji je sicer dejal, da je na počivališče zapeljal, da bi natočil gorivo, a še vedno ostaja povsem nejasno, zakaj ni zmanjšal hitrosti, saj je na izvozu z avtoceste hitrost omejena na 40 kilometrov na uro.
Pristal v priporu
Glede na rekonstrukcijo dogajanja, je na počivališču najprej trčil v drugo tovorno vozilo, nato pot nadaljeval mimo bencinske črpalke, trčil še v 26- in 28-letnico, ki sta obležali na asfaltu, ter nazadnje do smrti povozil Renato in Ivo. Obstal je na trati ob počivališču. »Nisem mogel ustaviti. Zavore niso delovale. Ničesar nisem mogel,« je policiji po nesreči pojasnjeval Filipović. Enako je v soboto ponovil pred preiskovalnim sodnikom, ki je zanj odredil enomesečni pripor. Ob prisotnosti odvetnika, ki mu ga je zagotovil delodajalec Miroslav Pejić, lastnik podjetja Marin promet iz Zagreba, je izrazil še obžalovanje za tragedijo. Filipović ima kot voznik tovornjaka že več kot 40 let izkušenj, njegov odvetnik pa ga bo zdaj poskušal spraviti iz pripora, saj meni, da ni nevarnosti za ponovitev kaznivega dejanja.
Ključno vprašanje ostaja, zakaj, ko je zapeljal na počivališče, ni zmanjšal hitrosti. Vprašanje je tudi, zakaj, če je res želel natočiti gorivo, ni zapeljal na desni pas, temveč je ostal na srednjem pasu in pot nadaljeval proti parkirišču, kjer so stali ljudje, tudi otroci. Tožilstvo vzrok za nesrečo zaenkrat vidi v neprilagojeni hitrosti. Tovornjak je bil sicer natovorjen z 20 tonami gradbenega lepila. Vsekakor je odprtih vprašanj še veliko, a je zaenkrat jasno, da ni vozil pod vplivom alkohola.