Črna kronika

ŠERBI (1960–2019)

Karmen Klinc, Vklop
2. 3. 2019, 18.00
Deli članek:

»Šerbi je postala ljudska kraljica zelo posebne vrste.«

Bobo
Barbara Šerbec Šerbi leta 1995.

Zapustila nas je ikona slovenske glasbe, Barbara Šerbec - Šerbi, ki so jo že v času delovanja skupine Agropop ljudje vzeli za svojo predvsem zaradi njenega značaja, saj se je razdajala in živela za zasedbo. Po besedah vodje Agropopa, Aleša Klinarja - Klinčija, ki je za Vklop spregovoril o Šerbi, je bila tudi sicer znana kot velika »žurerka«. »Pri njej doma so bile zelo poznane zabave še pred nastankom Agropopa in seveda med,« pravi Klinči. Bila je ena najbolj zanimivih »frontmanov«, konec koncev tudi zaradi svoje postave in načina komuniciranja. Pri nas je podirala tabuje kot bolj »okrogla« oseba, ki se je pojavljala v znani skupini sredi slovenskega zvezdniškega neba.

ZGODBA Z AGROPOPOM

»Ko smo začeli, je bila samo zraven, saj kot skupina nismo imeli nobenih ciljev. Šlo je bolj za projekt. Rekli smo, da bo Šerbi zraven ne glede na to, ali bo plesala, pela ali delala sendviče. Pravzaprav nismo imeli ravno izdelane predstave, kaj bo iz tega nastalo. Nato pa je prišel prelomni trenutek, ko so na Radiu Slovenija slišali neke demo posnetke in nas prijavili na Pop delavnico, kjer se je predstavljala nova slovenska glasba. Finale je prenašala tudi televizija. Takrat smo izvajali pesem Paradni tango. To je bil njen prvi stik s širšo slovensko javnostjo. Vse skupaj je bilo videti tako, da je sedela na stolu in odpela tri kitice, nato pa je vstala s stola in me dvignila ter vrtela v refrenu, kar je bil velik 'šok program'. (smeh) To je bilo res nekaj posebnega. Bili so zelo nemirni časi in v ponedeljek so nas že klicali za nastope. Imeli smo samo tri pesmi, a smo šli že v soboto igrat v 'polni bojni opremi' s samo tremi pesmimi v Zeleni gaj. Zvezda večera je bila skupina Gu-gu, mi pa smo bili gostje. Svoje tri pesmi smo odigrali v popolni kmečki opravi, z vilami, sekirami, motornimi žagami, ljudje pa so bili osupli. Po 15 minutah smo se zahvalili in poslovili, ampak občinstvo je hotelo še. Ni nam preostalo drugega, kot da smo vse tri pesmi odigrali še enkrat, saj drugih nismo imeli. Ampak neka 'fama' je že začela krožiti in Šerbi se je počasi usedla v slovenska srca. Agropop je bil nekaj posebnega. Bil je sarkazem, nekaj povsem drugega. Norčevali smo se iz vseh slovenskih navad, tudi glasbe, cel pogled je bil drugačen. Poveličevali smo kmete, saj smo bili Agropop. Podeželje nas je vzelo za svoje in Šerbi je postala ljudska kraljica zelo posebne vrste. Ljudje so jo imeli zelo radi, z njimi se je zabavala tudi pod odrom in postala zelo zanimiva ikona v slovenski glasbi, predvsem s svojo energijo, nastopi, pojavo in posebnostjo,« je povedal Klinči.

»DEBELA DEKL'CA«

Šerbi so občudovali tudi drugi slovenski glasbeniki, zato ni čudno, da ji je skupina Rendez-Vous z Miranom Rudanom na čelu posvetila pesem, ki je postala njihova največja uspešnica vseh časov. Izdali so celo album z istim naslovom. Teh časov se spominja tudi Klinči: »Debela dekl'ca je bila pravzaprav skladba, ki je govorila o njej, čeprav jo je izvajal Rendez-Vous, ampak so vsi mislili, da je to naša pesem. 'Debela dekl'ca' je zanjo postala neko umetniško ime, ki jo je spremljalo vse življenje.« 

SAMO MILIJON NAS JE

Če se vrnemo k Agropopu, pa niso imeli le kmečkih pesmi, njihov največji preboj se je zagotovo zgodil s pesmijo Samo milijon nas je, kjer se je skupina dotaknila družbenokritične tematike. »Takrat je Agropop dobil še neko drugo razsežnost,« pravi Klinči, »Šerbi je postala kot neka 'barikada' s slovensko zastavo, tako pa je bil njen lik še bolj poudarjen.«

ALPSKA SAGA

Pred nekaj leti je Aleš Klinar z Deso Muck naredil muzikal Alpska saga, ki je bil posvečen Šerbi. Vprašali smo ga, ali je Šerbi vedela za to. »Ja ja, sproti smo jo obveščali, kaj se dogaja. Ko smo ji povedali, da delamo muzikal, je bila presrečna, da smo vključili tudi skladbe, ki jih je ona izvajala in pela. Vloga, ki jo je je igrala Ana Marija Mitič, je bila pravzaprav delana na njen lik. Res je bila vesela, da smo s tem nekako še enkrat obnovili Agropop.«

NIKOLI POZABLJENE ZGODBE

Klinar se spominja, da je Agropop v 15 letih delovanja doživel zgodb za dve življenji: »Zgodb je ogromno. Od tega, da odri niso bili stabilni zaradi trhlosti in vlažnosti dvorane, pa se je zgodilo, da se je kdaj oder vdrl in je

Šerbi končala pod njem, do tega, da smo nekoč v Nemčiji spoznali Erosa Ramazzottija, ki jo je klical 'big mama'. Ko je videl naš nastop, je bil neprestano z nami. Zanimalo ga je, kako je vse to izpeljala, skušal jo je dvigniti, a ni šlo. Šerbi pa je samo dejala, da 'ni problema', in ga je že dvignila ter nosila naokrog. Spomnim se, da nekje celo obstajajo fotografije tega dogodka. Skratka, bilo je veliko raznih, predvsem zabavnih in 'utrganih' trenutkov, tako da imamo na to obdobje zelo lepe spomine.«

ŽELELA BI, DA SE SPOMINJAMO LEPEGA

Preostali člani v teh težkih časih ostajajo povezani in strinjajo se, da bi se Šerbi želela spominjati lepega: »Ko smo se malo pogovarjali, smo se vsi strinjali, da bi bila Šerbi danes zagotovo najbolj vesela, da spomin na njo počastimo tako, da se spomnimo, kako lepo smo se imeli v tem življenjskem obdobju. Danes bi rekla: 'Naredite velik žur!' Bila je sreča in usoda, da smo se našli 'z vseh vetrov' in toliko časa preživeli skupaj. Brez nekega načrtovanja je pravzaprav iz ničesar iz Agropopa nastalo veliko, kar pa je tudi neka življenjska vloga,« ob spominu na lepe dni, preživete s Šerbi, dodaja Klinči.

Objavljeno v reviji Vklop št. 8, 21. 2. 2019.