"Slovenija je zaradi svoje geografske lege naravno središče prometnih, energetskih in komunikacijskih tokov, zato je ena najpomembnejših prometno-logističnih držav v srednji Evropi z dobro razvito prometno infrastrukturo in s pomembnimi vozlišči, vključno z logističnimi centri v Ljubljani, Mariboru in Kopru," je povedal Gašperšič.
Dodal je, da ima Slovenija tudi eno najpomembnejših pristanišč na severnem Jadranu - koprsko pristanišče, ki zagotavlja multimodalnost vseh koridorjev v Sloveniji. "Luka Koper je najkrajša pot za blago do ali iz Azije. V primerjavi s pristanišči v severni Evropi pride tovor ali blago v Koper sedem dni prej. S tem se ne zmanjšajo le časi potovanja, ampak tudi poraba goriva ter negativni vplivi na okolje," je poudaril.
Z drugim tirom hitreje
Trenutno se 60 odstotkov blaga iz Luke Koper v notranjost prevaža po železnici in ta delež se bo z izgradnjo drugega tira med Divačo in Koprom še povečal, je dejal in napovedal, da se bo z drugim tirom pretočna zmogljivost železniškega omrežja na tem odseku povečala z 90 na 222 vlakov na dan in 43,4 milijona ton tovora na leto.
Minister je kolegom iz srednje Evrope in Kitajske še povedal, da je Slovenija v zadnjih letih sprejela tudi več strateških smernic, kot so strategija razvoja prometa do leta 2030, nacionalni program razvoja prometa in strategija o alternativnih gorivih, ter da do leta 2030 predvideva naložbe v višini skoraj 17 milijard evrov.