Avto-moto

Ampera končno tudi pri nas

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
27. 4. 2012, 11.04
Posodobljeno: 27. 4. 2012, 11.16
Deli članek:

Opel ampera, električno vozilo s podaljševalnikom dosega, je svojo pot našla tudi na naš trg. Ampera bo naprodaj od 10. maja naprej, stala pa bo vsaj 42.900 evrov, za nakup le-te pa je možno dobiti tudi subvencijo v višini 4.000 evrov.

Ampera, prvi električni avtomobil s podaljševalnikom dosega, ki zmore s polnimi baterijami prevoziti med 40 in 80 kilometrov, je končno tudi pri nas.

Spomnimo: elektromotor razvije 110 kW moči, navora pa 370 Nm, kar pomeni, da bo ampera do 100 km/h pospešila v devetih sekundah, končna hitrost pa je 161 km/h. Paket baterij shrani 16 kWh energije,  ko pa se baterije izpraznijo, začne motor s pomočjo bencina delovati kot generator električne energije.

Ampera je dobila že okrog 30 različnih nagrad na raznih izborih, med drugim je postala Evropski avto leta 2012 in dobila pet zvezdic na testih varnosti Euro NCAP.

Baterije imajo osemletno garancijo oz. 160.000 prevoženih kilometrov, servis je predviden enkrat letno oz. na 30.000 km, večji servis pa na vsakih 60.000 km. Pri Oplu pravijo, da ima apera 20 % nižje stroške vzdrževanja, kot bi jih imel avtomobil na konvencionalni pogon.

Ampera bo v Sloveniji stala od 42.900 evrov naprej, od te cene pa lahko odštejemo še 4.000 evrov subvencije iz eko sklada, za katero lahko zaprosijo fizične in pravne osebe. Prvi kupci bodo lahko dobili posebej opremljeno različico ampere e-Pioneer Edition (44.500 evrov), ki vključuje še usnjeno oblazinjenje sedežev, ogrevana prednja sedeža in usnjen volanski obroč.

Sicer med standardno opremo spadajo:

  • elektronski program stabilnosti ESP plus, regenerativno zaviranje,
  • 8 zračnih blazin,
  • elektro paket: pomik stekel, ogledal, odklepanje/zaklepanje vozila in zagon brez ključa,
  • brisalca s senzorjem za dež,
  • daljinsko predogrevanje kabine,
  • prilagodljivo voznikovo informacijsko središče (7-palčni barvni zaslon),
  • AM/FM/CD/MP3 radio, 6 vrhunskih zvočnikov,
  • barvni 7-palčni zaslon na sredinski konzoli občutljiv na dotik za upravljanje klimatske naprave, sistema infotainment, prikaz pretoka električne energije,
  • avtomatska klimatska naprava,
  • tempomat z omejevalnikom hitrosti,
  • električna parkirna zavora,
  • 17-palčna platišča iz lahkih kovin in
  • zvočni sistem za opozarjanje pešcev. 

Ampera omogoča izjemno nizke stroške vožnje na električno energijo: pri ceni 1 kWh električne energije 0,082–0,12 evra, znaša strošek le 1,2–2,97 evra na 100 km (odvisno od režima vožnje in časa polnjenja). Ob povprečnem strošku 2 evra na 100 km,  znaša strošek za elektriko pri 15.000 prevoženih kilometrih 300 evrov. Za primerjavo: strošek za dizelsko gorivo, primerljivo zmogljivega vozila, ki porabi 6,5 l/100km znaša 8,75 evrov na 100 km oziroma pri 15.000 letno prevoženih kilometrih, znaša 1.312 evrov.

Zanimivosti

zivali pri veterinarju (3)
Pasje težave

Moj pes smrči. Ali je to normalno?

kringa-naslovna
Vampir iz Istre

Prvi vampir v Evropi

jajca na pultu
Vsestransko živilo

Nasveti, ki vam pridejo prav pri uporabi in pripravi jajc

janin vrt1 shutterstock
Vrtnina za vsak vrt

Kako do lepega česna

umazana tipkovnica
Leglo umazanije

Bakterij na tipkovnici je več kot na javnem stranišču

Bryan Jonhson
Nesmrtnost: nova resničnost

Nima 27, ampak 47 let: Prvi človek, ki je uspešno pomladil svoje telo