Brez težav se naučijo njihova imena, več preglavic imajo pri učenju, kako ob določenih znakih ravnati. Otroci bi morali poznati predvsem prometne znake, ki pešce obveščajo o varni hoji, jim zapovedujejo ravnanje ali prepovedujejo hojo. Nekaj znakov otroke izredno moti in jih razumejo popolnoma narobe. Simbole si razlagajo po svoje in tako tudi ravnajo. Najbolj znani znak, ki spodbuja otroke k napačnemu ravnanju, je znak Otroci na cesti, ki voznike opozarja, da prihajajo na območje, kjer so na cesti pogosto otroci. A zaradi simbola dveh otrok v teku ga otroci lahko razumejo tako, da je treba pri tem znaku steči čez cesto.
Javna agencija RS za varnost prometa svetuje, da s prometno vzgojo pričnemo že zgodaj v družini, že od drugega leta otroka naprej. Prometna vzgoja otrok naj bi pokrivala vse vloge, v katerih se otrok v prometu znajde, sprva kot potnik, pešec, kolesar, nato voznik motornega kolesa in avtomobila ter kasneje drugih motornih vozil.
Kako preverjati otrokovo znanje
Ves proces učenja mora trajati nekaj časa. Posamezna dejanja, ki jih je otrok pravilno opravil že sam, kak dan pozneje ponovimo, nato naj sledi preverjanje oziroma učenje v novih, otroku še neznanih situacijah, v težjih prometnih razmerah in podobno. Tako otrok postopoma pridobiva znanje in izkušnje z določenim vedenjem v večjem številu situacij. Čas učenja in utrjevanja je odvisen tako od posameznega otroka kot od zahtevnosti prometne situacije.
Vedno pa moramo preveriti, ali otrok obvladuje določeno vedenje. Če menimo, da že pozna pravila, naj nas vodi pri hoji po pločniku, ob robu vozišča, pri prečkanju ulice ali čez prehod za pešce, ki je opremljen s semaforjem! Pri tem opazujmo, ali pravilno ravna. Pohvalimo pravilno ravnanje in mu pomagajmo, da ugotovi, ali je bilo kaj narobe.
Kreativno ustvarjanje
Otrokovo zanimanje za promet lahko spodbujamo tudi z igrami in slikanicami. Koristne so zlasti za utrjevanje pojmov, ki so v prometu izjemno pomembni (leva, desna, pločnik, zebra in drugo), ter znanja o prometnih znakih, ki bi jih moral poznati pešec, in odnosih med udeleženci. Vendar se moramo zavedati, da s tem otrok še ne pridobi izkušenj v prometu.
Več nasvetov o pravilni prometni vzgoji vam bomo v sklopu projekta VOZI VARNO, (po)misli na otroke ponudili tudi v prihodnje, zato nas le spremljajte!