V tem filtru se saje zadržijo, nato pa se avtomatsko izvajajo regeneracijski cikli, v katerih te saje potem zelo učinkovito zgorijo. Tako sem avto peljal na servis, kjer so mi potrdili, da računalnik res kaže težave na temu filtru, zato so filter sneli, ga počistili in mi ga namestili nazaj.
Vendar že po enem tednu se popolnoma ista težava zgodi ponovno. Na servisu so tudi tokrat zadevo sneli, jo počistili in se čudili, kako se je to zgodilo še enkrat v tako hitrem času. Ni minilo niti en teden, ko se je opozorilna lučka spet prižgala. Vendar sem tokrat bil skeptičen.
»Zakaj pa se filter tako hitro zamaši?« sem vprašal? Odgovor je bil nekako takole: »Ne vem, se pač zamaši, mi ga bomo poskušali spucati, potem bomo pa videli.« Razumeti morate, da nisem bil ravno zadovoljen, saj sem moral vsak takšen poskus čiščenja na koncu plačati. Ampak pustimo sedaj moje težave z avtom in si poglejmo drugo zgodbo, tokrat s kolenom.
Marko je bil zagrizen tekač, vendar ga je nekega dne začelo boleti koleno. Najprej je mislil, da bo bolečina ponehala, vendar je bilo vedno slabše. Oglasil se je pri zdravniku, ta pa ga je poslal k ortopedu. Ortoped ga je poslal na slikanje, vendar rentgen ni pokazal nič značajnega . Medtem, ko je čakal na ultrazvok in CT kolena, je obiskal še nekaj terapevtov. Tam so mu lajšali bolečino kolena z laserjem, ultrazvokom, masažami in poskušali pomagati z elektrostimulatorji. Marko pa še vedno ni mogel teči, čas pa je mineval.
Kaj imata skupnega obe zgodbi?
Morda to, da težave ne bomo uspešno rešili, če ne bomo ugotovili vzroka.
Z mojim avtom je bilo preprosto. Peljal sem ga k drugemu mojstru, ki je nekoliko bolje razumel funkcioniranje dizel motorjev in kmalu je odkril napako. Dizelski motorji so se v letih zelo razvili in izpopolnili. Tako so postali bistveno bolj učinkoviti, zanesljivi, predvsem pa manj umazani. Ena izmed izboljšav je enota, ki hladi zrak, ki prihaja v motor. Zrak je namreč najbolj gost pri 8 stopinjah Celzija. S hlajenjem zraka, tako omogočimo boljši izkoristek v cilindru motorja. V mojem primeru pa je gumijasta cev po kateri ta zrak potuje, počila. Posledično je nekaj zraka pihalo skozi razpoko. Ker je premalo zraka prišlo v motor, je bila mešanica nafte in zraka pregosta in je izgorevala neučinkovito z ogromno sajami, te pa so zamašile filter. Po menjavi te cevi, so se težave s DPF filtrom nehale, avto je spet imel moč in tudi kadilo se ni več tako črno.
Kaj pa Marko? Ta se je oglasil pri nas v Telodromu. Bilo je vseeno nekoliko bolj komplicirano kot pri mojem avtomobilu. Naredili smo nekaj testov in našli vzrok. Marko je prejšnjo zimo padel na smučanju. Padec ni pustil vidnih posledic, vendar je bil udarec zelo hud. Tako je naš osteopat ugotovil, da je ena izmed ledvic nekoliko spuščena. Telo je naredilo kompenzacijski manever in povečala tonus vseh mišic okoli trupa. Sčasoma so te mišice povečale kompresijo v spodnjem delu trupa in stisnile vretenca. Začelo se je s pritiskom na živec, ki pokriva predel kolka. Kolk je počasi izgubljal nekaj funkcije in gibljivosti, del tega primankljaja pa se je pokompenziral v kolenu. Tako je počasi koleno postajalo preobremenjeno in na koncu je prišlo do vnetja.
Ko smo odstranili vse vzroke, je koleno nehalo boleti. Vseeno pa je bilo pametno nekaj treninga nameniti krepitvi tistih mišičnih skupin, ki so bile zaradi kompenzacijskega vzorca zapostavljene in popraviti naučene gibalne vzorce. Kajti s starim programom gibalnih vzorcev bi Marko spet prišel do bolečega kolena. Danes Marko uživa v teku. Pri tem ga koleno več ne boli. Kaj pa je z mojim starim avtom pa ne vem, prodal sem ga že pred časom. Vendar verjamem, da bo moral bodoči lastnik ob okvari česarkoli najprej najti primarni vzrok, da bo lahko uspešno rešil težavo. Tako kot je to potrebno pri človeškem telesu.