Glasbo za poltični triler "Vsi proti vsem", zgodbi o županu Franti, ki izgublja volitve v majhnem slovenskem kraju Rovte in je prisiljen sodelovati s kriminalci, je napisal italijanski skladatelj Kristian Sensini.
"Skladatelj sliši grozljivo, kot britev ostro in jasno odločitev slovenskega politika, da bo zmagal ne glede na ceno, in njegov temni obup, ki ga lahko z glasbo prevedeš v katerikoli jezik," so zapisali v obrazložitvi na Inštitutu za filmsko glasbo (The Film Music Institute), kjer so njegovo glasbo uvrstili med 30 najboljših filmskih glasb letošnjega leta.
Sensinijevo glasbo v filmu Vsi proti vsem so pri Inštutu opisali kot pravšnjo za zgodbo o gangsterjih, in ki pričara svet zakulisnih dogovorov, umazanega seksa in smrtonosnega oportunizma.
Glasba iz slovenskega filma se je tako znašla v družbi filmov letošnjega leta, v kateri se poleg nje omenjajo glasbe iz huronskega Netflixovega hita - mini serije Damin Gambit, pa iz filmov Antebellum ali Greyhound (v katerem letos blesti Tom Hanks) in Disneyeve Mulan.
Da se je film iz njegovega filma znašel v tako elitni družbi je presenetilo tudi režiserja Andreja Košaka.
"Zelo sem počaščen, pa tudi presenečen," nam je dejal, v kratkem pogovoru, "še posebej, ker so Kristianovo glasbo primerjali s tisto iz kultnih filmov iz 70-ih, ki so jih režirali mojstri, kot sta Allan Pakula ali Francis F. Coppola."
Izbor so naredili sicer sami ustvarjalci filmske glasbe, zato je uvrstitev na ta seznam še toliko več vredna, pravi.
Film "Vsi proti vsem" je sicer izdelek izrazito mednarodne ekipe, saj gre za slovensko-severno makedonsko– hrvaško koprodukcijo, v kateri je sodeloval tudi Kristian Sensini, ki je izdal tudi CD z glasbo iz filma.
Sensini in Košak sta sicer začela sodelovati že pred leti, ko je Sensini, takrat še mlad kompozitor poslal Andreju mail, če bi ga zanimalo sodelovanje. In Andrej Košak se je nanj spomnil, ko je iskal ekipo za svoj zadnji film. "Vedel sem, da bi za film, kakršnega sem imel v mislih, težko našel primernega skladatelja iz območja nekdanje Jugoslavije. V mislih sem imel glasbo, kakršno je v nekem svojem filmu uporabil Roman Polanski. Potem pa sem se spomnil na Kristiana, ga kontaktiral in že na začetku je tudi on omenil isti film. To je bil znak, da bova kliknila in poslal sem mu scenarij," pravi Košak.
Zanimivo je, da se s Kristianom v živo še sploh nista srečala. Njuno sodelovanje je vseskozi potekalo po internetu. "Ampak mislim, da ga bom še angažiral," pravi slovenski režiser.
Možnosti za srečanje je seveda v sedanji situaciji še manj, tako da bo treba počakati na boljše čase. "Ampak, ga bom še angažiral," je prepričan režiser.
In kaj Andrej Košak počne sedaj? "Pišem scenarije in gledam filme," pravi. "Ker je filmska produkcija pri nas trenutno popolnoma mrtva, ukinili pa so tudi vsa sredstva, je to najboljši čas za kaj takega."