Predor skozi Alpe so gradili več kot 17 let. Pri gradnji je sodelovalo 2400 delavcev, ki so izkopali več kot 28 milijonov ton kamenja in skal. Skupna dolžina vseh tunelov v predoru presega 152 kilometrov.
Prve idejne skice predora je že leta 1947 izrisal švicarski inženir Carl Eduard Gruner, projekt, vreden več kot 12 milijard švicarskih frankov (11 milijard evrov), pa je končan 69 let kasneje. Predor povezuje mesti Erstfeld in Bodio, pot z vlakom med Zürichom in Milanom pa bo skrajšal za eno uro, na dve uri in 40 minut.
Promet skozi predor naj bi v polnem obsegu stekel decembra. Vsak dan naj bi skozi njega po napovedih peljalo 260 tovornih in 65 potniških vlakov, ki bodo dosegali hitrosti do 200 kilometrov na uro.
Odprtja predora se bodo po napovedih udeležili tudi nemška kanclerka Angela Merkel, francoski predsednik Francois Hollande in italijanski premier Matteo Renzi. Dogodku bo prisostvoval tudi minister Gašperšič, ki se je v torek v Luganu udeležil ministrske konference Züriškega procesa in predsedovanje Slovenije predal Italiji.
VIDEO: Danes bodo odprli St. Gotthard
V Švici bodo danes svečano odprli najdaljši železniški predor na svetu St. Gotthard, ki je dolg več kot 57 kilometrov, pripomogel pa bo k večjemu prevozu tovora skozi Alpe po železnici.