nujen dogovor z ministrstvom

Cepilni center ZD Ljubljana: Nemogoče je, da bi čez noč prestopili na nacionalni sistem vabljenja

A.S./STA
7. 5. 2021, 19.01
Posodobljeno: 7. 5. 2021, 19.58
Deli članek:

V ZD Ljubljana pozdravljajo uvedbo enotne nacionalne aplikacije za naročanje in vabljenje na cepljenje proti covidu-19, vendar pa bodo na nov sistem prešli šele takrat, ko bo to mogoče izvesti varno in strokovno.

Bobo
V ZD Ljubljana bodo na nov sistem naročanja na cepljenje prešli postopoma.

V Zdravstvenem domu (ZD) Ljubljana se zavedajo, da je uvedba nacionalnega sistema za spletno naročanje in vabljenje na cepljenje prava poteza, če želijo organizirano in obvladljivo pristopiti k množičnemu cepljenju proti covidu-19, je v izjavi za medije povedala strokovna direktorica ZD Ljubljana Tea Stegne Ignjatovič.

Kot je poudarila, pa se zavedajo tudi odgovornosti, ki jo imajo do bolnikov, da zagotovijo cepljenje na način, ki bo z organizacijskega vidika tudi varen. Je pa ob dejstvu, da gre za največji cepilni center v državi, opozorila, da je z organizacijskega in logističnega vidika nemogoče, da bi čez noč prestopili na nacionalni sistem vabljenja. Glede na številna odprta vprašanja so na ministrstvo naslovili tudi vabilo na skupni sestanek v začetku naslednjega tedna, da bi uskladili vse potrebno za prehod na takšen način vabljenja in cepljenja.

Pojasnila je, da imajo v ZD Ljubljana že vzpostavljen centraliziran sistem vabljenja in naročanja. V tem sistemu pa imajo po njenih besedah ogromno bazo podatkov, ki obsega več kot 100.000 oseb, v cepljenje je vključenih prek 200 ambulant, prek 100 zaposlenih na lokaciji cepljenja in v podpornih službah. Vse to je za ZD Ljubljana že danes velik organizacijski zalogaj, je navedla.

Zato je po njenih besedah nujen dogovor z ministrstvom, kako integrirano povezati oba sistema naročanja. Njihov sedanji sistem namreč že omogoča pregled nad čakajočimi na cepljenje po kategorijah, pregled nad prebolevniki in optimalno vabljenje in aktivacijo rezervnih seznamov, prav tako pa vabljenje poklicnih skupin in kritične infrastrukture, je pojasnila.

Bobo
Strokovna direktorica ZD Ljubljana Tea Stegne Ignjatovič

Na nov sistem naročanja bodo prešli, ko bo to mogoče izvesti varno in strokovno

Vse te nadgradnje pri manjših cepilnih centrih niso tako pomembne, a za ZD Ljubljana, kjer cepijo res veliko število ljudi, tudi prek 4000 ljudi dnevno, so zelo pomembne, zato jih želijo obdržati. Na nov sistem naročanja bodo tako prešli šele, ko bo to mogoče izvesti varno in strokovno, je pojasnila.

Da bodo na nov sistem prešli previdno in postopno, je potrdila tudi vodja organizacije in koordinacije cepilnega centra ZD Ljubljana Simona Repar Bornšek. Enotno aplikacijo pozdravljajo, saj bo zmanjšala možnosti napak, denimo večkratno cepljenje v več cepilnih centrih.

Glede na velik obseg cepljenja v okviru ZD Ljubljana pa bi po njenih besedah lahko prišlo do težav, saj ni na voljo neposredne izmenjave podatkov. Zato se pri njih v naslednjem tednu v smislu organizacije cepljenja še nič ne spreminja. Dejstvo, da bo od ponedeljka možno tudi cepljenje mlajših od 50 let, tudi ne pomeni, da bodo prosto lahko prišli na Gospodarsko razstavišče in bodo cepljeni. Še vedno se bodo morali prijaviti, kar bo potrdil izbrani zdravnik, nato pa bodo uvrščeni v bazo cepilnega centra, iz katere jih bodo vabili.

Repar Bornškova je še poudarila, da je zdravstveni dom aktivno začel vabiti v cepljenje, da bi pospešil odziv med ljudmi. Če bi želeli ohraniti takšno dinamiko cepljenja ali jo celo povečati, bi namreč potrebovali priliv dodatnih 3000 ali 4000 oseb dnevno.

STA
Vodja organizacije in koordinacije cepilnega centra ZD Ljubljana Simona Repar Bornšek

Verbalno nasilje nad izvajalci cepljenja

Spregovorila pa je tudi primerih verbalnega nasilja nad izvajalci cepljenja. Kot je dejala, je na eni strani razumljivo nezadovoljstvo pri tistih, ki so morda vabljeni na cepljenje, pa gre za kakšno napako, ali pa tistih, ki morajo dolgo čakati. "Na cepilnem mestu je precej agresije, precej nejevolje," je pojasnila. Je pa poudarila, da je med njimi tudi veliko takšnih, ki pohvalijo njihov sistem.

Tea Stegne Ignjatovič je potrdila, da se je v času epidemije "strpnost ljudi izjemno zmanjšala, kar je tudi razumljivo". Zdravstveni delavci to jemljejo v zakup, na to skušajo z različnimi izobraževanji pripravljati tudi zaposlene, je dodala.