Raziskavo o kakovosti storitev v regiji je letos enajstič izvedla zagrebška agencija za skrivnostni nakup Heraklea v sodelovanju z agencijami iz regije. Opravili so jo junija letos na 800 prodajnih mestih v različnih dejavnostih v BiH, Črni gori, Hrvaški, Makedoniji, Sloveniji in Srbiji.
Z namenom ugotoviti, katera država ima najbolj kakovostne storitve, so skrivnostne kupce med drugim pošiljali v avtomobilske salone in k ponudnikom telekomunikacijskih storitev, v banke, supermarkete, gostinske lokale, turistične agencije, na bencinske postaje, pa tudi k ponudnikom različnih drugih storitev, je agencija zapisala v današnjem sporočilu za javnost.
Ocenjevali so pozdrav, prepoznavanje potreb in želja kupcev, poznavanje izdelkov in storitev, ponujanje dodatnih izdelkov ter zahvalo. Njihovo delo izhaja iz akronima angleške besede guest (gost) - greet (pozdrav), understand (razumevanje), explain (razlaga), suggest (predlog), thank (zahvala).
Najboljše se je odrezala Slovenija, ki je prejela oceno 83,4 odstotka ali skoraj osem odstotnih točk več kot lani. S prvega mesta je tako izrinila Makedonijo, ki je letos prejela oceno 83,1 odstotka in s tem svoj rezultat glede na 2018 izboljšala za 4,1 odstotne točke.
Slovenija je vodilna v kategorijah poznavanje izdelkov in zahvala, Makedonija pa pri pozdravu, prepoznavanju potreb in želja kupcev ter pri ponujanju dodatnih izdelkov, je še pokazala raziskava.
Na tretjem mestu je Hrvaška s 75,1 odstotka, kar je za približno dve odstotni točki več kot lani, s čemer je tudi skočila za eno mesto ter prehitela Srbijo, ki se je ustavila pri 70,5 odstotka. Tik za Srbijo je BiH z nekaj manj kot 70 odstotki, medtem ko je največ prostora za napredek v Črni gori, ki ima oceno 55,1 odstotka.
Med kategorijami, ki so najbolje ocenjene, je tudi letos poznavanje ponujenih storitev in izdelkov, medtem ko se je v raziskavi znova kot najslabša vrlina trgovcev v regiji pokazalo ponujanje dodatnih izdelkov. Najboljše storitve so v avtomobilskih salonih, najslabše pa v supermarketih.