Črna kronika

Štartaj, Slovenija! - Priljubljena oddaja z novo voditeljico

Brigita Potočki
7. 8. 2019, 11.00
Deli članek:

Na Pop TV se vrača oddaja, ki slavi podjetnike in jim daje možnost uspeti na trgu. Idejni vodja in voditelj projekta, ki se letos odvija drugič, je Matija Goljar, ki si je za življenjski cilj zadal mlade naučiti podjetništva.

Pixabay

Tudi tokrat bo osem podjetnikov predstavilo svoje inovativne izdelke, med katerimi so: visokokakovostna kava, pražena v Sloveniji, surova hrana za pse, medene palčke z dodanimi okusi, pokovka, pripravljena brez olja in z različnimi okusi, energetski mesni prigrizek iz sušene govedine, krema s polžjo slino, gurmanski vinaigre prelivi ter naravni pralni prašek.

Matija, v osnovni šoli ste hoteli postati minister za šolstvo. To vam še ni uspelo, ste pa zagotovo nekakšen minister podjetništva.
Recimo … Sem počaščen, da se to vedno bolj govori. Mislim, da je veliko bolj pomembno ustvarjati pozitivne stvari, kot voditi politike. Dati oprijemljivo priložnost. Ko sta se pojavila velik trgovec, ki je dal na razpolago police, in velik medij, ki je začel pripovedovati pozitivne zgodbe, je tu seveda tudi rezultat. 

Ali drži, da ima čisto vsak možnost uspeti?
Filozofsko, teoretično, ja. Konkretno pa mislim, da čeprav govorimo, kako je v Sloveniji težko, da imamo težave, škandale, imamo prihodnost v svojih rokah. Če izkoristimo priložnost, ki nam je dana, se pravi zastonj šolstvo in urejen sistem, se da narediti zagotovo več, kot si predstavljamo. 

Kaj svetujete tistim, ki imajo idejo, a si je ne upajo uresničiti?
Tudi tisti, ki so prebrali vse knjige in se vse naučili, pridejo na trgu do točke, ko jim ni nič jasno. Vsak se uči in najboljša učiteljica je vedno praksa. Treba je začeti in verjeti, da boš splaval.

Če govoriva o izdelkih, ki se predstavljajo v oddaji, kaj je tisto, kar prepriča kupce?
Živimo v poplavi izdelkov, tako da bodo res izstopali izdelki, ki imajo neko zgodbo, s katero se kupec poistoveti. In na ta način je bila tudi zamišljena oddaja: da se ne pokaže samo produkt, ki je na polici, ampak kako je ta nastal. To je tisti čar. Dokaz pa je dejstvo, da so bile lani police Štartaj, Slovenija! precej izropane.

Je za zagon neke ideje nujno potreben denar?
V resnici je bolj potrebna iznajdljivost. Če najdeš način, da ponudiš neko prototipno rešitev trgu, je to običajno dovolj, da dobiš zagon, da bodisi sam poskrbiš, da iz tega malega dohodka zraste nekaj večjega, ali pa prepričaš investitorja. Ti ideje ponavadi ne podprejo, povečanje posla pa zagotovo. 


Štartaj, Slovenija!

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 30, 25. 7. 2019