Juke sodi v kategorijo vozil, ki prebudijo čustva. Ta so lahko pozitivna in negativna. Zato juke ni avto, ki bi vsem ugajal že na prvi pogled. Njegova vloga pri Nissanu je bila, da stopi po uspešni prodajni poti večjega qashqaia v agresivnejši in bolj mladostni podobi. Juke je s svojo zunanjostjo še vedno mladosten in razigran.
S svojo napihnjeno podobo, razgibano površino, nenavadnimi svetili je še vedno avto, ki ga na cesti ne moreš spregledati. Nekaterim je bolj všeč prednji del, ki mu pečat dajejo dnevne luči v obliki konice puščice in velika okrogla žarometa, ki sta postavljena dokaj nizko. Drugim zopet zadek, ki mu dolgočasja res ne gre očitati. Vesel, z lučmi v obliki stiliziranega bumeranga.
Še najmanj razburljiva je stranska linija, ki pa uspešno povezuje prednji in zadnji del vozila. Kljuki zadnjih vrat sta integrirani v stebriček, da ne zmotita okrogle, nabuhle linije nad zadnjim kolesom.
TO NAM JE VŠEČ
Zunanja podoba vozila.
MANJKA
Sodobnejši informacijsko-zabavni sistem.
PRESENEČA
Lahkotnost upravljanja.
Tovrstno rešitev so uporabili že mnogi proizvajalci, nam pa je pri juku še najmanj všeč. Marsikatera dama si bo pri odpiranju hote ali nehote zlomila noht ali dva. Položaj kljuke je dokaj visok, obenem pa na notranji strani ne nudi dovolj opore in roka zaradi teže vrat hitro zdrkne. Pri tem pa se hitro odlomi tudi kak lepo negovan in lakiran noht. Zakaj omenjamo ženske nohte? Ker se nam zdi, da juke osvaja predvsem voznice, ki se mu rade prepustijo. Če odmislimo nevšečnost z nohti, je avto pravi zapeljivec in zelo hvaležen za uporabo.
Zaradi svojih mer je prijazen tudi v ozkih mestnih ulicah in pri parkiranju, ki ni ravno najmočnejša ženska vrlina (naj nam bralke oprostijo nekaj malega moškega šovinizma). Pohvali se lahko tudi z dobro vidljivostjo iz notranjosti.
Nissan juke 1.5 dCi N-TEC
motor 4-valjni, turbo, dizelski • delovna
prostornina 1461 cm3 • moč 81 kW (110 KM) pri
4.000 vrt./min • največji navor 260 Nm pri 1.750
vrt./min • pogon prednji/6-stopenjski, ročni menjalnik • D/Š/V
4.135/1.765/1.565 mm • medosna razdalja 2.530
mm • rezervoar za gorivo 45 l • 0–100 km/h v
11,2 s • teža 1.278 kg • prtljažnik 354 l • najvišja
hitrost 175 km/h • poraba 4,6/4,0/3,7 l/100 km •
testna poraba 5,2 l/100 km • emisije CO2 104 g/
km • cena testnega 21.210,00 EUR
Juke sodi v kategorijo mestnih terencev, ki je iz dneva v dan bolj popularna in tudi konkurenčna. Kot njegovim konkurentom so tudi njemu v plus nekoliko višje sedenje, dober pogled iz vozila, prilagodljivost in še posebej igrivost. Ko smo pri igrivosti, se juku v notranjosti že nekoliko pozna čas in zaslužil bi si nekaj več sodobnosti. Ni mu česa očitati, a pogled v notranjost ne vzbuja enakih čustev kot pogled na zunanjost. Oblikovanje notranjosti je še morda v duhu modernega dizajna, predvsem s strešico nad merilniki in sredinskim grebenom med sedežema, ki spominja na motocikel, vsebina pa je nekoliko izgubila boj s časom. Če sta velika in v globino potisnjena merilnika vrtljajev in hitrosti na nivoju, informacijski zaslon med njima zagotovo ni zadnji krik mode. Tako grafika kot osvetlitev sta iz nekaterih drugih časov. Seveda ne more skriti povezave z Renaultom, a tudi pri francoskem proizvajalcu so v zadnjem času posodobili grafiko tudi pri cenejših modelih. Osrednja konzola gosti na vrhu zaslon na dotik, ki podpira avdiosistem, navigacijo in povezljivost z mobilnim telefonom, in na svojem spodnjem delu ekran, ki vsebinsko združuje delovanje klimatske naprave in načina vožnje. V osnovi želi biti igriv, a je za večjo uporabnost žal nekoliko preveč stran od oči in varnega pogleda na cesto. Vrnimo se k osrednjemu sredinskemu zaslonu. Uporaben, a po japonsko vizualno dolgočasen. Juke je igriv mestni terenec. To potrjuje s svojo zunanjo podobo in oblikovno prav tako uspešno notranjostjo. In kot tak si zasluži več in zabavnejše vsebine.
Ergonomija ni slaba, če zopet sprejmemo kot dejstvo japonski način nizanja mnogih stikal na skrajni levi spodnji rob armaturne plošče. Očem povsem skrito. Na srečo imamo ljudje dobro lastnost, da tisto, česar ne vidimo, kmalu osvojimo z dotikanjem in preizkušanjem. Z vsako vajo smo bili pri uporabi stikal uspešnejši. Je pa res, da ne gre za stikala, ki bi jih voznik uporabljal vsakodnevno (upravljanje zunanjih ogledal, vklop in izklop start&stop sistema in kontrola pritiska v pnevmatikah). Ostale sisteme in naprave voznik z lahkoto krmili z gumbi na volanu in obvolanskima ročicama.
Ker je avto namenjen širšim množicam in želi privlačiti tudi s ceno, v notranjosti ne pričakujte luksuza. Voznika in potnike objema trda plastika z nekaj mehkejšimi detajli predvsem na oblogah vrat. Sedeži nudijo solidno oporo in tudi njihov sedalni del je dovolj dolg za prijetno oporo. Zadaj je prostor omejen, a ne toliko, da dva odrasla ne bi našla položaja, ki bi jima omogočal prijetno vožnjo. Zadnja klop je dovolj široka, da ne bo težav niti z namestitvijo dveh otroških sedežev. Na številko tri zadaj pozabite, razen če gre za otroke, ki za sedenje ne potrebujejo več posebnih sedežev. Tale mestni prijatelj, ki ima tudi potovalne želje, ima v svojem zadku 354-litrski prtljažnik. Zagotovo ne sodi med največje, zato bo potrebno za kakšno daljše popotovanje sprejeti kompromis ali dva.
Testni juke je nosil oznako N-Tec. Gre za dokaj bogat paket opreme. Juke s tem paketom v notranjosti ponuja navigacijo Nissan Connect 2.0 s kamero za pomoč pri parkiranju zadaj, potovalni računalnik, tempomat in omejevalnik hitrosti, digitalno uro, merilnik zunanje temperature, samodejno klimatsko napravo s protiprašnim filtrom NDCS (Nissan dynamic control system), radio s CD- in MP3-predvajalnikom in šestimi zvočniki ter USB/AUX-priključkom, sistem Bluetooth®, upravljanje avdiosistema in potovalnega računalnika na volanu, električno pomična stekla vrat. Zunanjost: aluminijasta 17-palčna platišča, pnevmatike 215/55 R17 (testni avto je bil opremljen z opcijskimi 18-palčnimi platišči in pnevmatikami 225/45 R18), dnevne LED-luči, zatemnjena stekla, odbijači v barvi vozila, električno nastavljivi zunanji ogledali s smerniki v barvi karoserije, zaščitna plastika okoli vozila spodaj v črni barvi, vetrobransko steklo z UV-zaščito, prednje meglenke in zunanje kljuke na vratih v barvi vozila. Bogata oprema za razumno ceno bi dejali.
Cena je seveda odvisna tudi od pogonskega agregata. V našem primeru je vlogo pogona prevzel že znani 1,5-litrski motor, ki zmore 81 kW moči. Nas je presenetil z zmerno porabo. Večinoma ga je mogoče voziti s porabo krepko pod pet litrov na 100 km. Četudi boste nekoliko zahtevnejši, povprečje ne bo dosti višje od petih litrov.
POD ČRTO
Nissan juke je zelo uporaben mestni terenec. Z dizelskim motorjem je tudi dovolj prepričljiv z zmogljivostjo in varčen pri porabi.
Voznik ima na voljo tri načine vožnje – normal, eco in sport. Za pravi užitek je sport najboljša izbira, medtem ko eco zelo poleni delovanje motorja in je primeren za daljšo in mirno vožnjo.
Gledano v celoti je juke zelo soliden avtomobil za sprejemljivo ceno. Si pa zaradi svoje igrive in navihane zunanjosti zasluži nekaj več modernosti, tudi ko gre za vsebine v notranjosti.
AUTO BILD Slovenija št. 127, januar 2017.