Do nedavnega je bil za petične poslovneže rezerviran zasebni reaktivec Gulfstream G650 – najnovejša različica priznanih luksuznih zasebnih letal. G650 doseže hitrost 0.935 macha (en mach je enkratna hitrost zvoka), kar je za poslovno letalo izjemna hitrost.
Sedaj pa se je pojavilo še podjetje, ki bo izdelalo sploh najhitrejše poslovno letalo, kar ji je videl svet. Ko bežno pogledamo fotografije letala Saker S-1 je hitro jasno, zakaj je to letalo tako hitro. Od daleč namreč izgleda povsem identično vojaškim lovskem letalom. No, kakorkoli že, S-1 podjetja Saker Aircraft bo imel običajno potovalno hitrost 0.95 macha, najvišjo potovalno hitrost 0.99 macha (1050 kilometrov na uro), sposoben pa naj bi bil doseči kar 1.1. macha (1168 km/h).
A S-1 ni običajno poslovno luksuzno letalo, temveč dvosedežni reaktivec, podoben vojaškim lovcem. Je bolj letalo za tiste, ki zelo cenijo čas. Kaj dosti udobja v tako majhnem letalu en samcat potnik (en sedež je seveda za pilota) pač ne more pričakovati.
Velka hitrost letala pa bi se morala v praksi obrestovati. Podjetje Saker je namreč izračunalo, da naj bi S-1 1.500 navtičnih milj (2.778 kilometrov) preletel kar uro hitreje kot najbližji konkurent.
Da je mera polna, je letalo S-1 zasnovano tudi za pristanke in vzlete s prog, dolgih le 457 metrov, vzpenja pa se 4.267 metrov na minuto. Strop letala bo na 13.720 metrih, malce razočara pa le doseg. S-1 lahko namreč preleti le 2.5.75 kilometrov, z dvema dodatnima zunanjima tankoma pa se doseg poveča na 3.540 kilometrov). 12.3 metra dolgo, 4.6-.metra visoko letalo z razponom kril 8 metrov bo precej cenejše tudi kar se tiče shranjevanja, saj ne bo potrebovalo velikega hangarja.
Letalo bosta poganjala dva Williamsova motorja FJ44-4, ki se ponašata s 5.000 delovnimi urami med servisi. V praksi to pomeni, da so operativnimi stroški letala dva ameriška dolarja na preleteno navtično miljo (1.5 evra na 1.8 preletenega kilometra). Aerodinamična oblika bo poskrbela tudi, da bo letalo porabilo 20 odstotkov manj goriva kot tekmeci.
Čeprav izgleda kot bojno letalo, pa predstavniki podjetja Saker Aircraft pravijo, da pilot za letenje ne bo potreboval urjenja na vojaških letalih. Vsi sistemi na letalu so namreč zasnovani tako, da jih z lahkoto upravlja vsak usposobljen civilni pilot. Če pa slednji službi ni dorasel, lahko v letalo vgradijo tudi katapultne sedeže za izstrelitev v sili.
Saker pravi, da bodo večino letal izdelali v ZDA, in čeprav je 'poslovni lovec' še vedno v fazi razvoja, Saker že prejema prednaročila. Cena iz datum, ko bo letalo na voljo, še nista znana. Kaj pravite, bi tudi vi imeli superhitrega poslovnega reaktivca?