Če običajno pri menjavi ministrov velja, da manjka dobrega in kvalitetnega kadra ali pa vsaj kandidatov, ki bi se bili pripravljeni žrtvovati za položaj ministra, je pri zamenjavi nekdanje kulturne ministrice Julijane Bizjak Mlakar zgodba drugačna. Slišali smo že toliko imen, in če jim ne bi dnevno sledili, bi se lahko brez težav izgubili tam nekje pri tretjem. In zakaj toliko različnih imen? Denar, lobiji in osebne ambicije pač naredijo svoje. Čeprav je Desus svojega uradnega kandidata Toneta Peršaka že predlagal, se je še čez vikend pojavilo novo ime za bodočega kulturnega ministra.
Imen za ministra ne zmanjka
Poleg Toneta Peršaka je bil kandidat za prvega kulturnika v državi še nekdanji ravnatelj novogoriške gimnazije Bojan Bratina in predsednik odbora za delo, družino, socialne zadeve in invalide v DZ Uroš Prikl, govorilo se je tudi o nekdanjem direktorju Cankarjevega doma Mitji Rotovniku. To je samo nekaj odmevnejših imen, ki so jih premlevali. A po naših informacijah, kot smo poročali, so moči iz ozadja še vsakega izmed njih poteptale in nastavile novega. V negotovosti je trenutno le še zadnji in tudi uradni kandidat Desusa Tone Peršak. Kljub temu pa se je pojavilo še novo ime. Po zanesljivih informacijah naj bi to bil direktor Javnega Zavoda Kino Šiška Simon Kardum. Gre za osebo, ki je močno povezana z ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem in tudi nekdanjim lobijem Zaresa, ki naj bi, kot smo pisali, imeli ogromne apetite pri upravljanju s slovensko kulturo. Kardum na kulturnem ministrstvu sicer ni neznan obraz, že večkrat se je pojavil kot možen kandidat za državnega sekretarja.
Kdo in zakaj drži Cerarja
Zanimivo je, da se toliko prahu dviguje okoli kulturnega ministra in da premier Miro Cerar toliko razmišlja prav o tem, kdo bo vodil ta resor. Konkretno, po informacijah naših virov, proti Peršaku največ zamer goji poslanec SMC Dragan Matić, sicer tudi predsednik parlamentarnega odbora za kulturo, ki pa naj bi bil samo krmilo v rokah Gregorja Golobiča in Stojana Pelka. Zakaj? Dvanajst milijonov evrov letno naj bi iz državnega proračuna za svoje delovanje terjal javni zavod Center za upravljanje z dediščino živega srebra Idrija, ki je bil tudi jabolko spora in razlog za odhod Julijane Bizjak Mlakar. Ta denar bo moral do neke mere priti z ministrstva za kulturo, obvladovali pa ga bodo kadri nekdanjega Zares, ki že zdaj sedijo v upravni in nadzorni strukturi tega javnega zavoda.