Nocoj bo ob 21.05 na TV SLO 1 premierno na sporedu Dosje: 250 let v šolskih klopeh, avtorice Erike Pečnik Ladika. V dokumentarni oddaji bo prikazala, kako se je razvijalo šolstvo na Slovenskem od časa Marije Terezije, ki je uvedla obvezno šolanje za vse otroke, do danes. Osredotočila se je na vzgojni vidik šole in se vprašala, ali naš šolski sistem otroke pripravi za življenje. Dotaknila pa se je tudi trenutnega pomanjkanja učiteljev in novega programa vzgoje in izobraževanja.
Na kakšen način ste se lotili priprave dosjeja?
Novinarji dopisniki po Sloveniji velikokrat snemamo tudi v šolah in raziskujemo šolski sistem. To pa je tema, ki me še posebej zanima, odkar imam v šoli svoja otroka. V zadnjih letih sem na ministrstvo poslala že nič koliko vprašanj in si predstavljam, da so me verjetno že malce siti. In ko me je urednik vprašal, če bi se teme lotila, nisem prav nič kolebala. Dosje je bil tako logičen korak mojega večletnega raziskovanja.
Kdo so bili vaši sogovorniki? Jih je bilo težko dobiti?
Pogovarjala sem se z učitelji, ravnatelji, starši, učenci, strokovnjaki s področja vzgoje in seveda s pristojnimi za slovenski šolski sistem. Ni jih bilo težko dobiti, skorajda vsi so bili takoj pripravljeni na sodelovanje. Če bi imela na razpolago več prostora, bi jih lahko posnela še veliko več. Šolski sistem je tako na psu kot zdravstveni in prav vsak vanj vključen ima veliko za povedati. In to me skrbi, dva za zdravo družbo tako ključna sistema.
Kakšne so vaše izkušnje s šolskim sistemom, ko ste bili vi v šolskih klopeh?
Predvsem se spomnim, da se v mojo šolo niso vključevali starši. Šola je bila moja naloga in ne njihova.
Ste doživeli tudi kaj travmatičnega?
Ne, nič travmatičnega se mi ni zgodilo. Učiteljice so me velikokrat kregale, ker sem bila klepetav
Intervjuji
Erika Pečnik Ladika: Šolski sistem je tako na psu kot zdravstveni
Z možem sta otrokoma dala jasno vedeti, da je v šoli učitelj glavni in da ga morata ubogati