»Menopause friendly« se nanaša na življenjski slog, pa na izdelke, načine prehrane ali okolje, ki so prilagojeni za pomoč ženskam v obdobju, ko je hormonov manj, toliko več pa čustvenih in fizičnih sprememb. Izraz pa lahko označuje tudi podjetja, kjer prepoznavajo in aktivno podpirajo potrebe zaposlenih menopavznih žensk. Podjetja, kjer delodajalec razume, da so te ženske zaradi svojih bogatih izkušenj nadvse dragocene, pa jih je treba – ne odpustiti ali poriniti v pokoj, to počnejo delodajalci brez vizije – včasih malo pocrkljati. Konec koncev se populacija v razvitih delih sveta stara, biti menopause friendly bo sčasoma preprosto postalo nujno. In zakaj ne bi začeli zgodaj?
Za tiste, ki niso po župi priplavale
Spletna stran Henpicked (henpicked.net) že več let izbira delodajalce, ki so prijazni do svojih uslužbenk v menopavzi. Henpicked, ustanovljena leta 2013, je hitro rastoča (se pohvalijo) britanska spletna stran »za ženske, ki niso bile rojene včeraj«, to je njihov slogan. Ponujajo tone vsakovrstnih nasvetov, povezovanje, knjižni klub …, vse brezplačno. V zavihku Menopavza in služba, na primer, dajejo koristne namige, kako se o menopavzi pogovoriti s šefom, kaj storiti, ko začne menopavza slabo vplivati na delo, celo pravniške in finančne nasvete ponujajo.
Izdajajo pa tudi akreditacije za delodajalce, ki so se izkazali pri skrbi za menopavzne zaposlene. Med takimi je na primer britanska telekomunikacijska multinacionalka Vodafone, ki starejšim ženskam omogoča prilagodljiv delovni čas in dostop do zdravstvenih nasvetov, vodstvo pa ozavešča o menopavzi. Korporacija Unilever je ustvarila programe za dobro počutje zaposlenih, tudi tistih v menopavzi, pa dostop do izobraževanj o menopavzi za vse zaposlene, medijska hiša Channel 4 pa je sploh med prvimi uvedla formalno politiko za menopavzo s prilagodljivimi delovnimi razmerami in podporo duševnemu zdravju.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 43, 22. oktober 2024.