Ljubljanski grad stopa v peto leto, odkar posluje kot samostojen javni zavod pod okriljem Mestne občine Ljubljana. Preteklo, četrto leto poslovanja, je bilo po oceni direktorice Mateje Avbelj Valentan uspešno, so sporočili z Ljubljanskega gradu.
Števci prehodov so zaznali 1,19 milijona obiskovalcev, kar je 61.392 več kot leto poprej. Tirna vzpenjača je prepeljala 348.253 obiskovalcev, kar je 9,5 odstotka več kot v letu 2014 in največ doslej.
Med obiskovalci, ki so kupili katero izmed vstopnic, na gradu beležijo približno enak odstotek domačih in tujih obiskovalcev. Med tujci prevladujejo obiskovalci iz Italije, Velike Britanije, Nemčije, ZDA, Francije, Japonske, Španije, Rusije in Hrvaške, so zapisali.
V okviru rednih in izrednih terminov so izvedli 1216 vodstev, odkar so julija lani uvedli avdiovodnike, pa so jih izdali 10.789. Na Ljubljanskem gradu se je odvilo 133 porok.
Na kulturno-umetniškem področju - v okviru glasbenega, likovno-galerijskega, izobraževalnega, uprizoritvenega programa ter tradicionalnih dogodkov - so lani izvedli 178 prireditev. Dogodkov, ki jih ni organiziral Ljubljanski grad, je bilo medtem 177; skupno se je torej v letu 2015 odvilo 355 dogodkov.
Živahen je tudi obisk spletnega mesta www.ljubljanskigrad.si (154.444 obiskov), ki so ga konec aprila lani prenovili in mu dodali e-trgovino. Na spletnem družbenem omrežju Facebook je grad z objavami dosegel 6,7 milijona uporabnikov.
Maja lani je Ljubljanski grad pridobil peto stalno postavitev - Lutkovni muzej - s celostnim prikazom stoletne dediščine in zgodovine slovenskega lutkarstva. Sicer pa so med pomembnejšimi lanskimi dogodki izpostavili še odprtje grajske trgovine Doživetja za domov, nadaljevanje druge faze projekta energetske sanacije, izgradnjo vstopnega paviljona pred mostom, dokončanje druge faze Hribarjeve dvorane, ureditev vetrolova v galeriji S, začetek obnovitvenih del v prostoru bodoče vinoteke ter pripravo projekta Grajski vinograd.
Zaradi udora je bila sanirana brežina na Cesti slovenskih kmečkih uporov na Ljubljanski grad. Na grajskem dvorišču in okoli gradu pa so na novo uredili zeliščni vrt in cvetoče površine, ki jim v letošnjem letu dodajajo še vrtnico Ljubljana.
Zavod Ljubljanski grad pričakuje, da bo poslovni rezultat leta 2015 skladen s finančnim načrtom. Za pokrivanje programskih stroškov je ustanoviteljica zagotovila sredstva v višini 165.000 evrov. Mestna občina Ljubljana prispeva tudi delež za plače (za 20 od skupno 37 zaposlenih) in za del materialnih stroškov, razliko pa zavod pokriva iz lastnih sredstev.
Na zavodu ocenjujejo, da bodo imeli za leto 2015 minimalni presežek prihodkov nad odhodki; prihodki, predvideni v finančnem načrtu, so 3,38 milijona evrov. Natančnejši podatki o poslovanju bodo znani ob zaključnem računu.
Za letošnje leto so na Ljubljanskem gradu med drugim pripravili predlog letne vstopnice za prevoz s tirno vzpenjačo, ki bo vključevala tudi neomejen vstop do vseh stalnih vsebin na Ljubljanskem gradu, popuste pri nakupu vstopnic za prireditve v organizaciji Ljubljanskega gradu in druge ugodnosti. Če bo ljubljanski mestni svet na seji 25. januarja predlog potrdil, bo cena celoletne vstopnice za odrasle 45 evrov, za otroke, študente in upokojence 30 evrov, za družinsko celoletno vstopnico pa bo treba odšteti 75 evrov.