Vaš hotel izstopa po marsičem. Po profesionalnosti, ki je vidna na vsakem področju vašega delovanja, po barviti paleti storitev in tudi po privlačnem videzu tako zunanjosti kot notranjosti hotela. Kaj vi vidite kot največjo prednost hotela Austria Trend Ljubljana?
Ponosen sem, da delamo v hotelu, ki je lahko sinonim za moderen hotel s širokim naborom različnih storitev. Naša največja prednost poleg najbolj razkošnih sob v Ljubljani in najsodobnejšega športnega centra so zagotovo moji sodelavci in sodelavke. Glede na to, da smo omogočili vrhunsko delovno okolje za vse naše zaposlene, se nam zdaj to v zelo veliki meri vrača. Praktično vsi naši zaposleni živijo s tem hotelom, od portirja, gospodinje do mene. In gostje to začutijo. Pri nas se počutijo domače, vsakemu gostu želimo ustreči, organizatorjem dogodkov pa zmanjšamo načrtovanje dogodka in stres, ki je povezan s tem. Vse te spremembe in novosti, ki smo jih uspeli implementirati, so se nam začele poznati v prejšnjem letu, ko smo dosegli najboljši poslovni rezultat v zgodovini hotela, prva dva letošnja meseca pa sta še veliko boljša in me res navdajata z optimizmom. Eden izmed dejavnikov, na katerega sem prav posebno ponosen, pa je, da smo v enem letu uspeli zaposliti 12 novih ljudi, in verjamem, da se bo ta številka v letošnjem letu samo še povečala. Uspelo nam je postaviti prave ljudi na prava mesta.
Koliko let že poslujete na slovenskem trgu in kaj se je v tem času po vaših izkušnjah izkazalo za najpomembnejši dejavnik uspešnosti in priljubljenosti med gosti?
Naš hotel spada v verigo Austria Trend Hotel, ki je del koncerna Verkehrsbüro. Skupaj imamo 27 hotelov, od tega 25 v Avstriji (17 na Dunaju), enega v Bratislavi in našega v Ljubljani, ki smo ga prevzeli leta 2008. Najpomembnejši dejavnik je zagotovo drugačen pristop. Imeli smo možnost gostiti najboljše športne ekipe na svetu, kot so nogometni klub Chelsea, nogometna reprezentanca Kolumbije, košarkarske ekipe Real Madrid, Barcelona, CSKA, Fenerbahče, Panathinaikos, odbojkarsko reprezentanco Brazilije, hokejske ekipe Red Bull Salzburg, Vienna Capitals, Orli Znojmo, Notthingam Tigers, in številne športne dogodke. Poleg športa in široke palete poslovnih dogodkov ter kongresov zagotovo izstopajo tudi znane osebnosti, ki so bile pri nas. Nikoli ne bom pozabil, da sem sam pripravil prigrizek Kevinu Costnerju. Pa prijaznih nasmehov in pogovorov s Jose Carrerasom, Heinzem Fischerjem, Stevenom Segalom. Pri nas so bivali tudi drugi znani gosti, kot so Ben Affleck, Naomi Campbell, Pink, David Guetta in številni drugi. Vsak gost je poseben, vendar ima vsak svoje posebne želje in potrebe. Pomembno je, da to prepoznamo in pripravimo vse, da se pri nas počutijo res lepo. Ravno včeraj mi je eden izmed naših stalnih gostov povedal, da pri nas najbolj uživa v tem, da se spočije še bolje kot doma in s tem zmanjša vsakodnevni stres.
Hotel Austria Trend Ljubljana se sicer uvršča v priznano mednarodno verigo hotelov. Kaj vas povezuje?
Velikokrat sem že slišal, da imamo avstrijsko natančnost z balkanskim občutkom. Zagotovo je prednost, da lahko delimo izkušnje z ostalimi hoteli v naši verigi, pa vendar je naše okolje povsem drugačno od avstrijskega tržišča. Sicer pa nas povezujejo določeni hotelski standardi in operativni procesi, vendar še enkrat poudarjam, da hotel smo ljudje. In ljudje naredimo največjo razliko.
Znani ste po izredno kakovostnih storitvah in usposobljenem osebju. Kako vam je uspelo na slovenski trg prenesti tako visoko raven storitev?
Pred kratkim smo uspešno izvedli reorganizacijo znotraj podjetja s ciljem postaviti prave ljudi na prava delovna mesta. Iz tujine nismo prenašali veliko stvari, kajti prepričan sem, da imamo pri nas ogromno ljudi z znanjem, željo in pravilno energijo. Ljudem je treba dati priložnost, jih pri delu podpirati in voditi, samo to je prava pot, da se ustvari dober kolektiv, ki lahko premika meje. Pri nas so vsi zaposleni pomembni in veliko dajem na osebnostni ter profesionalni razvoj. Potem uspeh ne more izostati.
Kljub vrhunskim storitvam, dovršenemu dizajnu in hvalevredni kulinariki vam uspeva ohranjati konkurenčne cene. Kako je to sploh mogoče?
Ni vse v cenah. Uspešnost podjetja se meri v poslovnem rezultatu konec leta. Veliko dejavnikov je pomembnih pri vodenju hotela. V današnjem času imate lahko v istem dnevu deset različnih cen. Prodajni kanali so se razširili, prav tako struktura gostov. Želimo, da naši gostje dobijo maksimalno storitev za plačano ceno. To jih spodbuja, da se vračajo in so pripravljeni pri nas koristiti vse več storitev. Ker je naše podjetje zdravo podjetje, se lahko resnično osredotočimo na produktivne stvari in se ukvarjamo s kreativnimi izzivi. Zanimata nas predvsem rast in dvigovanje kvalitete, ne pa optimizacije in racionalizacije.
Srečujete se s skokovito rastjo nočitev in dogodkov. Kakšne vrste dogodki se najpogosteje organizirajo pri vas?
Res moram biti zadovoljen z rezultati, ki jih dosegamo. Po naravi sem optimist in izjemno pozitiven, to skušam prenesti tudi na svoje sodelavce. Organiziramo razna korporativna srečanja in dogodke, najbolj pogosti so dnevni seminarji in kongresi, ki potekajo v našem konferenčnem središču ali v kateri izmed seminarskih dvoran. V zadovoljstvo mi je, da smo lahko uspeli razviti tudi dodatne »produkte«, kot so recimo novoletne zabave. Lani smo jih novembra in decembra gostili kar 27, za 80 do 350 udeležencev. Tako imamo že za letošnje leto precej potrditev, pa čeprav je šele marec.
»Praktično vsi naši zaposleni živijo s tem hotelom, od portirja, gospodinje do mene. In gostje to začutijo. Pri nas se počutijo domače, vsakemu gostu želimo ustreči, organizatorjem dogodkov pa zmanjšamo načrtovanje dogodka in stres, ki je povezan s tem.«
Ste najmočnejši na področju športnega turizma v Sloveniji in prepričani smo, da tudi to ni zgolj naključje.
Zagotovo ne. To je zgodba, na katero sem najbolj ponosen. V času gospodarske krize, ko je začelo število kongresnih dogodkov močno upadati, smo se bili primorani obrniti k novi veji. Ko se je začel graditi Športni center Stožice, ki je v naši neposredni bližini, sem vedel, kam se moramo usmeriti. Veseli me, da smo lahko gostili tako priznana imena svetovnega športa. Tudi natakarju je v veselje in čast, če lahko postreže Joseju Mourinhu, ker se zaveda, da tega ne bo počel vsak dan. Poznamo vse potrebe, ki jih imajo športniki po različnih panogah, in zares zagotavljamo nadstandardno storitev za njih. Zaradi skokovitega povečanja športnih gostov smo decembra odprli najsodobnejši športni center v Sloveniji – fitnes Gym 24, ki je odprt 24 ur na dan, in športno kliniko Global Sports Clinic pod vodstvom priznanega dr. Mitje Bračiča. Na 1200 kvadratnih metrih smo združili vrhunsko opremo, strokovnjake in infrastrukturo, ki omogoča funkcionalno vadbo in menedžerske preglede za naše poslovne goste ter testiranja, priprave in rehabilitacije za vrhunske športnike. Celotno ponudbo bomo nadgradili z edinstvenim športnim barom v pritličju hotela, ki bo posvečen športu v najširšem pomenu besede. Otvoritev sledi v kratkem.
Ravno tako ste eden izmed najbolj priljubljenih ponudnikov kongresnega turizma. Kar 11 konferenčnih dvoran na 830 kvadratnih metrov površine imate. Kakšne vrste kongresov prirejate?
Ponujamo vse vrste kongresnega turizma – od korporativnih dogodkov, seminarjev do kongresov. Tudi tukaj si prizadevamo za drugačnost. Ko je pred kakšnim letom kontaktiralo z nami uspešno mednarodno podjetje, ali bi organizirali dogodek za 800 ljudi, ki združuje tekmovanje v nogometu za ženske in moške, nastanitev ter vse spremljevalne dogodke, smo izziv sprejeli z odprtimi rokami. Na koncu smo v sodelovanju s partnerji poskrbeli za najem šestih nogometnih igrišč, nastanitev za vse udeležence, vse obroke v hotelu in na igriščih, zabavni program s koncerti, organizacijo celotnega tekmovanja vključno s sodniki, pokali, priznanji, darili … Drugačen pristop prinaša rezultate. Hoteli ne moremo več ponujati samo sob in zajtrkov, pač pa mora biti naša storitev celovita. Kot zanimivost lahko še povem, da so v dveh dneh odigrali 157 nogometnih tekem na velikih nogometnih igriščih.
Kdo so vaši kupci? Verjetno ne samo domača, ampak tudi tuja podjetja?
Imamo zares široko mrežo poslovnih partnerjev. Organizatorjev dogodkov je več iz Slovenije, večina nočitev pa je ustvarjenih iz tujih tržišč. Drugače pa prevladujejo športni in poslovni gostje.
Kaj menite, da Ljubljana, ali če zadevo postavimo širše, Slovenija še potrebuje, da bo prepoznavna kot kongresna destinacija?
Ljubljana ne bo nikoli dosegla vsega svojega potenciala kot kongresna destinacija, če se ne bodo uredile letalske povezave, ki morajo zagotavljati več direktnih letov do evropskih držav po konkurenčnih cenah. Imamo 17 hotelov na Dunaju, ki je ena izmed najboljših evropskih kongresnih destinacij, vendar oni težav z letalskimi povezavami nimajo. Poslovnežem je pomembno, da lahko pridejo s čim krajšimi leti do lokacije dogodka, po možnosti s prihodom na dan dogodka in odhodom, ko se kongres konča. Njihov delovnik ne dopušča izgube časa za pot, česar se organizatorji kongresov zelo dobro zavedajo. Sicer pa v Sloveniji združujemo vse potrebno za uspešno kongresno destinacijo. Imamo dobro infrastrukturo, smo izjemno gostoljubni, imamo izkušnje in dobro poznamo specifike kongresnega turizma. Potrebujemo večjo mednarodno prepoznavnost na ključnih tržiščih in širše, ki jo poleg finančnega vložka ponovno lahko dobimo prek … Trikrat lahko ugibate prek česa – športa. Športniki so lahko največji ambasadorji. Koliko ljudi je slišalo za Petra Prevca, Tino Maze, Gorana Dragiča, Anžeta Kopitarja in ostale naše športnike. Veliko več ljudi po vsem svetu ve, kdo so oni, kot pa to, kje je Ljubljana. Veliko je priložnosti in prepričan sem, da nam bo uspelo. Navsezadnje to dokazujejo naši športniki na vseh področjih in v svetovnem merilu.