Preberite tudi Zgodba bralca: Mopedi samo za res stare občane.
S prvim majem bo v skladu z zakonom o motornih vozilih obvezna tudi registracija mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega štiri kilovate in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Registracijo je mogoče opraviti že z današnjim dnem.
Začetniške težave
Fleksibilna ponudba Zavarovalnice so pripravile različno ponudbo za zavarovanje mopedov. V povprečju naj bi zavarovanje stalo 35 evrov, prve stranke pa pričajo, da jim je uspelo skleniti zavarovanje tudi za skromnih šest evrov.
Tisti najbolj vestni so zadeve že začeli urejati in kot pričakovano se je izkazalo, da bo največ težav pri mopedih, ki so bili proizvedeni pred letom 1995 oziroma so jih lastniki uvozili iz tujine. Kot je opisal naš navadni občan Bogo, tudi na mestih, kjer se opravljata registracija in vpis lastništva, še niso najbolje seznanjeni s postopki. Glede na izkušnje lastnikov mopedov si podjetja, ki opravljajo tehnične preglede, in upravne enote med seboj podajajo stranke, saj se bojijo zapletov. A glede na predpise bi vsako podjetje, ki opravlja tehnične preglede, moralo imeti zaposleno vsaj eno osebo, ki lahko opravi postopek ugotavljanja lastništva.
Pomota
TABLICE
Mopedi, katerih hitrost ne presega 25 km/h, bodo imeli glede na določila zakona tablice velikosti 150 x 110 mm, z belim ozadjem, zeleno obrobo in rdečimi črkami.
Zgodba, ki jo je opisal naš bralec Bogo in se je kot blisk razširila po družbenih omrežjih ter dosegla več tisoč ljudi, je posledica napačne interpretacije, pravi. Za dokazovanje lastništva se namreč v skladu z zakonom o motornih vozilih uporablja zakon o splošnem upravnem postopku, ki na tem področju že dolgo ni doživel sprememb. Zaposlena na tehničnih pregledih je očitno natančno interpretirala določila in želela povedati, da mora biti stranka v postopku polnoletna in priči stari vsaj petnajst let. A v resnici lahko le ugibamo, kaj je želela povedati.
Poceni motor, visoki stroški
Enakih težav kot naš bralec drugi, ki so se lotili postopka, niso imeli. So jih pa presenetili stroški postopka ugotavljanja lastništva in celotne registracije (skupaj z zavarovanjem), saj skupaj znašajo okoli 150 evrov, kar pa je v primeru mopedov, izdelanih pred letom 1995, pogosto več, kot pa je vozilo vredno.