V Luki so ob tem zapisali, da je že nedeljski dogovor med upravo in upornimi zaposlenimi, po katerem so delavci v ponedeljek in danes delali med 9. in 17. uro, ključne zadeve pa so opravili tudi zunaj tega urnika, že pripomogel k temu, da so z okrepljenimi ekipami omilili posledice blokade in nadoknadili velik del zamud.
Samo v torek so tako po pojasnilih upravljavca koprskega pristanišča zaključili delo na petih ladjah, odpremili okoli 1000 tovornjakov in približno 500 vagonov. Danes pa so privezali štiri ladje in jih odvezali pet, odpremili pa so okoli 1000 kamionov in 450 vagonov.
Ocena škode v naslednjih tednih
Ocena škode - samo Slovenskim železnicam je blokada povzročila več kot dva milijona evrov škode na dan - bo po pojasnilih Luke znana v prihodnjih tednih. Takrat bo namreč tudi jasno, ali bodo poslovni partnerji uveljavljali odškodnine, skladno z določili komercialnih pogodb.
Spontani upor
Delavci so se v petek uprli pred skupščino Luke, na kateri naj bi po prvotnih načrtih zamenjali tri nadzornike družbe na čelu z Alenko Žnidaršič Kranjc. A Slovenski državni holding (SDH) je ta predlog, ki je na noge dvignil upravo, delavce in del javnosti na Obali, nato umaknil, prvi mož SDH pa je tudi odstopil s položaja.
A delavci so nato vztrajali tudi prek konca tedna, saj so v delovanju SDH in vlade v minulih tednih prepoznali napad na Luko kot edinega koncesionarja v koprskem pristanišču in poskus privatizacije družbe ter zato zahtevali odstop ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča in državnega sekretarja na ministrstvu za finance Metoda Dragonje in pogovor s premierjem Mirom Cerarjem.
V soboto jih je nato razburil še delovni dokument ministrstva za infrastrukturo, ki jim je prišel v roke. V njem ministrstvo navaja, da pripravlja aneks h koncesijski pogodbi in omenja možnost podelitve več koncesij v pristanišču v okviru reševanja problematike neamortiziranih vlaganj.
Iz urada vlade za komuniciranje so danes ponovno sporočili, da je Luka Koper strateško pomembna naložba, ki ne bo privatizirana, k čemur se je ta vlada kot edina vlada doslej zavezala v strategiji upravljanja državnih naložb. Kot so zapisali, si vlada sistematično prizadeva, da poveča vrednost Luke Koper, posebej z izgradnjo drugega tira Koper-Divača.
S tem namenom je vlada minuli četrtek tudi potrdila program razvoja koprskega pristanišča za obdobje 2016-2020. Ta dokument je tako tudi edini veljavni in obvezujoč dokument in vlada vanj ni vključila nikakršnih sprememb koncesijske pogodbe, so zagotovili.