Odločitev o izbiri konzorcija Telekoma Slovenije in norveške družbe Q-Free je bila pričakovana, saj je bila njegova ponudba z 99,99 milijona evrov najugodnejša.
Ponudbe so na razpis za vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah sicer oddali še konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla (110,11 milijona evrov), Cetis skupaj z Autostrado in družbo Inženiring Informatika (114,6 milijona evrov) ter Kapsch TrafficCom (114,96 milijona evrov).
Rok za vzpostavitev sistema elektronskega cestninjenja je eno leto po podpisu pogodbe z izbranim izvajalcem, ki pa bo podpisana šele po pravnomočnosti sklepa o izboru. V Darsu načrtujejo, da bo elektronsko cestninjenje za tovornjake vzpostavljeno v drugi polovici leta 2017.
Cestninska shema bo zajemala vsa vozila, težja od 3,5 tone, vključno z avtobusi, pri čemer bodo opredeljene določene izjeme. Za vsa ostala vozila, težka manj kot 3,5 tone, bo še vedno veljal dosedanji sistem z vinjetami. Dars si z elektronskim cestninjenjem obeta za 13 milijonov evrov več prihodkov letno.
Projekt vzpostavitve elektronskega cestninjenja se sicer vleče že nekaj časa. Prvi razpis je Dars objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. Februarja 2013 je bil objavljen drugi razpis, a je Državna revizijska komisija postopek zbiranja ponudb razveljavila - takrat se je na razpis prijavila le družba Kapsch TrafficCom, dva interesenta pa sta se še pred tem pritožila -, Dars pa je na osnovi priporočil komisije in sklepa vlade pripravil novo razpisno dokumentacijo, razpis pa objavil julija lani.