Kot je povedal Gašperšič, ki je član delegacije državniškega obiska predsednika republike Boruta Pahorja na Češkem, je češkemu prometnemu ministru Toku predstavil slovenska prizadevanja za vzpostavitev ustrezne železniške koridorske povezave s srednjo in vzhodno Evropo, kot ključnega v teh prizadevanjih pa je izpostavil projekt izgradnje drugega tira Koper-Divača.
Slovenska vlada se je v začetku leta za drugi tir odločila ustanoviti posebno projektno podjetje, vanj pa bodo lahko nato prek dokapitalizacije lastniško vstopili zasebni vlagatelji in zaledne države. Država Češka in češke gospodarske družbe bi tako pri projektu drugega tira lahko sodelovale prek tega projektnega podjetja.
Češki minister Tok je sicer pisno že podprl slovenska prizadevanja za modernizacijo ključne železniške infrastrukture, je pojasnil Gašperšič in to dejanje označil za koristno pri prijavi projekta drugega tira za črpanje evropskih sredstev. "Na ta način namreč našemu projektu dajemo mednarodni pomen," je dejal.
Gašperšič je sicer Toka danes prvič bolj konkretno seznanil s projektom izgradnje drugega tira Koper-Divača, zato se češki prometni minister glede morebitnega sodelovanja ni opredeljeval. Kot pravi Gašperšič, bo za konkretnejši odziv potrebno še kakšno srečanje.
"Če bodo ocenili, da so zainteresirani za sodelovanje s kapitalskimi vložki, bodo morali narediti bolj poglobljene analize, s katerimi bodo ekonomsko opredelili učinke takšnega sodelovanja," je pojasnil minister in dodal, da takšne analize zdaj pripravlja Madžarska.
Srečanje izkoristil tudi za povabilo na konferenco
Gašperšič je srečanje s Tokom izkoristil tudi za povabilo Češki za sodelovanje na konferenci, ki bo v začetku marca v Bruslju potekala na temo razvoja koridorskih povezav na ozemlju Slovenije. Tam minister upa tudi na udeležbo predstavnikov drugih zalednih držav, kjer Slovenija išče podporo za modernizacijo železniške infrastrukture.
Slovenija sicer trenutno z razpisom išče izvajalca revizije projekta drugega tira Koper-Divača, ki je trenutno ocenjen na 1,4 milijarde evrov. Reviziji drugega tira bo sledila priprava razpisa za dokapitalizacijo projektnega podjetja.
Del kapitala za projektno podjetje bo sicer zagotovila država, in sicer do višine 200 milijonov evrov, v ostalem delu pa je predvidena dokapitalizacija, ki bo morala preseči višino državnega vložka, tako da bo slednji na koncu manjši od 50 odstotkov.