Po odprtju predora Markovec junija letos je obalna cesta prešla v upravljanje koprske in izolske občine, ki naj bi po napovedih okoli pet kilometrov dolg obalni pas celovito uredili. Prvi korak v to smer je bila napoved obeh županov o uvedbi izmeničnega enosmernega prometa, pri čemer bi en pas namenili kolesarjem, vendar pod pogojem, da država uvede lokalne vinjete.
Koprski župan pa je v ponedeljek na srečanju s predstavniki krajevnih skupnosti Žusterna, Za gradom, Semedela in Olmo-Prisoje o problematiki prometa na Cesti na Markovec napovedal, da se mestna občina odpoveduje obalni cesti. Po besedah župana, ki so jih povzeli na občini, je razlog v neposluhu in nerazumevanju ministrstva in države, ki nista izpolnila večine od obljub, zapisanih v dogovoru med tremi obalnimi občinami in ministrstvom za infrastrukturo.
Kot je pojasnil Popovič, naj bi sodu izbil dno nedavni sestanek z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem, ki naj bi jasno povedal, da lokalnih oz. regionalnih vinjet ne bo.
V kabinetu izolskega župana Kolenca, ki je trenutno v tujini, so pojasnili, da z odločitvijo ministrstva glede lokalnih vinjet uradno ni bil seznanjen, prav tako ne z napovedmi koprskega župana.
Glede problematike prometa na območju Markovca pa je Popovič napovedal, da bodo o njej odločali krajani. Občina bo tako skupaj z zunanjimi strokovnjaki proučila različne predloge prometne ureditve in izdelala simulacije le-teh, nato pa predlog dala v razpravo krajanom.
Po eni strani krajani Ceste na Markovec želijo uvedbo enosmernega prometa, ki bi po njihovem mnenju povečal prometno varnost in omogočil ureditev večjega števila parkirnih mest zanje, po drugi strani pa bi tovrstna ureditev odprla problem preobremenitve nekaterih drugih cest in ulic, še posebej Vena Pilona, kjer sta šola in vrtec, so zapisali na koprski občini.
Popovič enosmerno ureditev prometa podpira, vendar pravi, da je treba upoštevati tudi želje in potrebe drugih prebivalcev oz. poiskati skupno rešitev. Obljubil je, da bo občina podprla krajane in naložbo v celoti financirala, ob tem pa poudaril, da bi lahko določene prometne rešitve, denimo postavitev hitrostnih ovir, izpeljali v kratkem. Omenil je tudi ureditev krožišča na sedanjem križišču Ceste na Markovec s Kvedrovo ulico, ki je že v načrtih občine.